Wpływ nagród na program lojalnościowy

Wpływ nagród na program lojalnościowy

Na sukces każdego programu lojalnościowego składa się kilka czynników. Uważa się, że najważniejszym z nich jest spełnienie oczekiwań docelowej grupy konsumentów. Dzięki temu klient będzie chętniej i częściej powracał na zakupy do naszego sklepu. Kolejną ważną składową, która może przyczynić się do sukcesu programu jest odpowiedni dobór benefitów pod danego uczestnika. Mogłoby się wydawać, że jest to bardzo oczywista sprawa, jednak wciąż wiele firm nieumiejętnie tworzy swoje oferty nagród.

.

Nagroda jako priorytet każdego skutecznego programu lojalnościowego

Głównym celem każdego programu lojalnościowego, jest stworzenie silnej więzi między firmą a odbiorcą. Spełnienie oczekiwań konsumenta oraz budowanie mocnej relacji – to wszystko przełoży się na wzrost lojalności oraz aktywności uczestnika programu. Jak więc zachęcić odbiorcę, aby to właśnie w naszym sklepie dokonywał zakupów? Przede wszystkim produkty oferowane przez markę, muszą przykuwać uwagę oraz wzbudzać zainteresowanie wśród klientów. Benefity dostępne w programie lojalnościowym, także muszą spełniać wyżej opisane kryteria. Proponowane profity muszą być skrupulatnie przemyślane i dopasowane do preferencji każdego klienta. Różne grupy konsumentów, będą zainteresowane innymi rodzajami nagród. Ważne jest więc, aby dokładnie przeanalizować i zrozumieć oczekiwania odbiorców względem potencjalnego katalogu nagród..

Najbardziej pożądane nagrody w programach lojalnościowych

Obecnie każdy program lojalnościowy oferuje swoim klientom różne rodzaje bonusów.

Najbardziej popularnym wydają się być darmowe punkty. Zasady ich przyznawania są zależne od reguł, które odgórnie ustala organizator. Użytkownik, może je zdobyć między innymi przez wykonanie zakupów na określoną kwotę minimalną czy przy zakupie wybranego asortymentu. Zgromadzone punkty mogą być wymienione na nagrody rzeczowe lub być przekazane na wybrany cel charytatywny..

Drugim równie popularnym sposobem na nagradzanie, oferowanym przez programy lojalnościowe, jest obdarowywanie klienta darmowymi prezentami. Zazwyczaj są to nagrody niskobudżetowe, jednak dzięki temu zabiegowi marka okazuje wdzięczność konsumentowi za wykonane zakupy. Członek programu otrzymując niespodziewany upominek zakupowy czuje się doceniony przez firmę. Dzięki temu konsument staje się bardziej lojalny wobec przedsiębiorstwa oraz zmotywowany do aktywnego uczestnictwa w programie..

Spersonalizowane promocje dla członków programu lojalnościowego są kolejnym przykładem benefitów oferowanych przez wiele firm. Stworzenie indywidualnej oferty promocyjnej nie tylko zachęci klienta do zakupów, ale także sprawi, iż poczuje się on wyróżniony i doceniony. To proste działania marketingowe, sprawi że konsument będzie częściej odwiedzał stronę internetową programu w celu poszukiwania nowych promocji, które będzie chciał zrealizować..

Ostatnimi czasy popularne stały się oferty zakupowe, podczas których klient przy zakupie wybranego asortymentu, może otrzymać drugi produkt za darmo. Wprowadzenie tego rozwiązania do firmowego programu lojalnościowego, skłoni konsumenta do dokonania zakupów właśnie w naszym sklepie..

Innowacyjną formą rabatu ostatnimi czasy stały się tak zwane zestawy zakupowe. Podczas nabywania danego produktu, klient otrzymuje możliwość dokupienia dodatkowego asortymentu w atrakcyjnej cenie. Jest to metoda tak zwanego cross-sellingu, który staje się coraz to bardziej popularny na polskim rynku. Jeśli chcą się Państwo dowiedzieć, na czym dokładnie polega sprzedaż krzyżowa, to zapraszamy na naszego bloga, na którym już niedługo pojawi się artykuł o tej tematyce..

Większość klientów chce być traktowana na równi z najważniejszymi uczestnikami programu lojalnościowego. W tym przypadku, idealnym rozwiązaniem wydaje się być wprowadzenie do systemu członkowskiego tak zwanych kont VIP. Użytkownik dokonując częstych transakcji o dużej wartości pieniężnej może zyskiwać, coraz to wyższy status w systemie członkowskim. Dodatkowym czynnikiem motywacyjnym jest fakt, iż taki konsument otrzymuje wcześniejszy dostęp do różnych ofert promocyjnych a także ma możliwość korzystania z większej ilości rabatów oferowanych przez organizatora..

Vouchery są kolejnym pomysłem na nagradzanie najbardziej lojalnych i aktywnych klientów. Najczęściej mają one charakter pieniężny, dzięki czemu konsument ma możliwość wykorzystania go w dowolnym, wybranym przez siebie celu.

Podsumowanie

Przy tworzeniu programu lojalnościowego należy uwzględnić szereg ważnych kryteriów. Jednym z nich jest opracowanie spersonalizowanej oferty, która będzie w stanie spełnić oczekiwania i wymagania docelowej grupy konsumentów. Warto także zadbać o jak najlepszy dobór benefitów, które będą się cieszyły dużym zainteresowaniem wśród użytkowników. Odpowiednio zmotywowany klient, będzie chętniej i częściej korzystał z ofert produktowych naszej firmy. Wyjątkowe oraz spersonalizowane nagrody dodatkowo zwiększą poziom lojalności konsumenta oraz umocnią jego więź z marką. Te wszystkie czynniki przełożą się na sukces programu lojalnościowego oraz na wzrost dochodów generowanych przez przedsiębiorstwo.

Jak zapobiegać nadużyciom w programach lojalnościowych, Obsługa loterii promocyjnych, Programy lojalnościowe typu „premium” i płatne członkostwo, Metody wypłaty nagród pieniężnych

.