Blog

Dawid.Luciuk@i360.com.pl

tel: +48 600 534 631

zapraszamy@i360.com.pl

tel:+48 22 3310997

Transkrypcja – Płatności mobilne w aplikacjach programów lojalnościowych

Transkrypcja odcinka – https://www.youtube.com/watch?v=DRNtlw2Fc3w

KN: Dobry wieczór, wita Państwa Katarzyna Nawrocka.

AK: I Agata Kisło.

KN: O programach lojalnościowych nocą. Miło mi Cię gościć kolejny raz, rozmawiałyśmy o aplikacjach mobilnych i będziemy rozwijać ten temat.

AK: Chciałabym dzisiaj powiedzieć o aplikacjach mobilnych programów lojalnościowych, za pomocą których możemy dokonywać płatności mobilnych.

KN: Skupiamy się na płatnościach, czyli zacznijmy od tego, co to oznacza dla użytkowników aplikacji mobilnych?

AK: Dla użytkowników aplikacji mobilnych oznacza to, że mogą realizować swoje płatności za pomocą telefonów, w których mają zainstalowaną aplikację mobilną programu lojalnościowego. Jest to dość rozbudowany temat, dlatego chciałabym też powiedzieć na czym to polega, ponieważ aplikacje mobilne, tak jak już wspominałam, towarzyszą nam każdego dnia, przede wszystkim w codziennych zakupach, a wielu z nas płaci w dzisiejszych czasach po prostu telefonem.

KN: Rozwińmy ten temat – na czym to polega?

AK: Polega to na tym, iż realizujemy płatności w sklepach stacjonarnych za pomocą aplikacji mobilnych programów lojalnościowych przy pomocy skanowania kodów kreskowych bądź kodów QR, który dostaniemy od sprzedawcy przy kasie.

KN: Chciałabym wrócić na chwilę do tematu, który poruszyłyśmy przy naszym ostatnim spotkaniu, dla tych, którzy nie oglądali tego odcinka – rozmawiałyśmy o podziałach takich aplikacji, czy mogłybyśmy to jeszcze raz powtórzyć? 

AK: Oczywiście. Podział aplikacji jest prosty. Możemy podzielić te aplikacje na dwa rodzaje: pierwszy – który będzie odzwierciedleniem programu lojalnościowego, w którym mamy stronę internetową, mamy plastikową kartę z kodem kreskowym, która będzie po prostu w systemie aplikacji mobilnej i będzie umożliwiać nam zbieranie punktów w programach lojalnościowych oraz korzystanie z rabatów. Drugi rodzaj, o którym też wspomniałam to rozbudowanie

programu lojalnościowego, który mamy na stronach internetowych, dostępnych właściwie pod adresami stron internetowych oraz takie takie aplikacje, które nie posiadają kart plastikowych, wyparły z obiegu karty plastikowe.

KN: Czy możemy w takim razie podać przykłady miejsc, gdzie możemy płacić taką aplikacją mobilną?

AK:  Tak, przykładami takich miejsc może być sieć sklepów Lidl, może być sieć sklepów Żabka,
a nawet kawiarnie Starbucks, bądź Green Caffe Nero.

KN: Dobrze, ale jak wygląda taka forma płatności? Czy to są kupony, kody?

AK:  Zazwyczaj taka płatność odbywa się poprzez skanowanie QR kodu, który dostaniemy od sprzedawcy na jego monitorze, bądź kodu kreskowego, który również wyświetli nam się na monitorze płatności w sieci sklepów bądź w kawiarni. Autoryzacja oczywiście jest trochę bardziej skomplikowana, ponieważ musimy zautoryzować taki przelew, ponieważ możemy to traktować również jako przelewy, poprzez potwierdzenie numerem PIN na naszym smartfonie.

KN: Zgaduje, że w każdym z tych miejsc, które wymieniłaś odbywa się to odrobinę inaczej, więc jakbyśmy mogły rozbudować, jak np. dzieje się to w sieci sklepów Lidl?

AK: W sieci sklepów Lidl funkcjonuje QR kod, za pomocą którego płacimy za nasze zakupy w sklepach stacjonarnych. Płacimy skandując taki QR kod i potwierdzając go na naszym smartfonie.

KN: I jak taka aplikacja się nazywa?

AK:  Jest to aplikacja Lidl plus.

KN: To idźmy dalej. Jesteśmy w Żabce i chcemy zapłacić aplikacją mobilną.

AK: W Żabce jest to również skanowanie transakcji. Osoby sprzedające w Żabce często mylą proces płatności aplikacją z procesem zbierania “Żappsów”, bądź z procesem wyboru kuponu i płatnością “Żappsami”, ale sama płatność odbywa się przez zeskanowanie takiej transakcji. Transakcja wyświetla nam się bezpośrednio na ekranie naszego smartfona i oczywiście musimy ją później zautoryzować.

KN: Szukając aplikacji, którą możemy płacić w Żabce, szukamy aplikacji o nazwie?

AK: Żappka, przez 2 P.

KN: Czyli zupełnie inaczej niż się nazywa. No dobrze, to wybieramy się na kawę i trafiamy do Starbucks’a. A jak tam płacimy?

AK: Starbucks z kolei, może być traktowany jako elektroniczna portmonetka, ponieważ w Starbucks’ie musimy taką aplikację doładować za pomocą przelewu PayU i płacimy po prostu traktując to jako portmonetkę, z której w rzeczywistości w czasie rzeczywistym są pobierane pieniądze.

KN: A trafiając na kawę do konkurencji do Caffe Nero?

AK: W Caffe Nero możemy wybrać opcję “portfel”, w której zdecydujemy czy chcemy zbierać znaczki, czy chcemy zapłacić odpowiednią kartą.

KN: Podałyśmy bardzo dużo przykładów. Czy możemy wybrać jedną, która jest najbardziej przyjazna dla konsumenta?

AK: Zdecydowanie będzie to Lidl plus, ponieważ jest najbardziej intuicyjną aplikacją, ma najłatwiejszą stosunkowo autoryzację przelewów. Idąc tym trendem, w myśl tego jakie trendy obowiązują, myślę, że mogę śmiało powiedzieć, że większość aplikacji sklepów, sieci handlowych jak i kawiarni pójdzie tym samym tropem i będzie możliwość płatności kartą, która jest zainstalowana w systemie naszej aplikacji mobilnej.

KN: Ja jako konsument zastanawiam się, czy mogę dodać swoją kartę płatniczą do takiej aplikacji?

AK:  Większość aplikacji właśnie na tym polega, ponieważ dodajemy swoją kartę płatniczą wybierając nasz numer karty, kod zabezpieczający oraz datę ważności karty. Autoryzacja poprzez bank często jest pobieraniem przelewu przez bank, który oczywiście później jest zwrotny. Tak jak powiedziałam, większość aplikacji jest skierowanych na to, aby taką kartę dodać do swojego systemu po to, by później z tego systemu zostały pobierane pieniądze przy płatności telefonem.

KN: Płacąc taką aplikacją ja nadal biorę udział w programie lojalnościowym, to znaczy, że te rabaty i punkty które byłyby mi przydzielone płacąc tradycyjnie, również są przydzielane na moje konto?

AK: Dokładnie tak. Wciąż jesteśmy członkami programów lojalnościowych, zbieramy benefity za płatności, które są realizowane za pomocą naszych aplikacji mobilnych.

KN: Tylko inaczej płacimy?

AK: Tak.

KN: Agato, rozmawiamy bardzo dużo o tym jak to wygląda od strony konsumenta. A gdybym chciała zobaczyć jak wygląda ten proces wprowadzenia takiego rozwiązania w mojej firmie, jestem osobą która prowadzi działalność gospodarczą?

AK: Oczywiście każda aplikacja, którą moglibyśmy stworzyć dla Twojej działalności, będzie identyfikacją Twojego biznesu. Musimy poznać cel jaki ma spełniać aplikacja, musimy poznać też jaki system płatności chciałabyś wdrożyć, czy chciałabyś żeby to był elektroniczny portfel, czy chciałabyś podpiąć kartę, aby Twoi kontrahenci podpięli swoją kartę płatniczą do takiej aplikacji. Oczywiście jesteśmy w stanie rozszerzyć naszą ofertę. Możemy dodać kupony do aplikacji, możemy dodać różnego rodzaju gazetki do aplikacji, także śmiało możemy przedstawić ci również prezentację i dostosujemy odpowiednio naszą ofertę pod twoją działalność.

KN: I nawiązujemy współpracę. A czy ma znaczenie jak dużą firmę prowadzę?

AK:  Znaczenie zapewne ma, aczkolwiek większe znaczenie ma to jakich masz klientów. Czy są to klienci, którzy kupują drobne rzeczy, czy są to klienci, którzy kupują towary wysoko wartościowe. Jednak tak jak powiedziałam, jesteśmy w stanie dostosować aplikację mobilną zarówno do sieci handlowych, które oferują spożywkę oraz jesteśmy w stanie dostosować swoją aplikację do sieci sklepów budowlanych. Jesteśmy w stanie dostosować naszą aplikację do sieci sprzedaży różnego rodzaju ubrań, także jak najbardziej dostosujemy tą aplikacje pod twojego klienta ostatecznego.

KN: Czyli możemy w tej formie współpracować z każdym biznesem?

AK: Branża, myślę że nie gra roli. My przygotowujemy ofertę oraz założenia aplikacji bardzo indywidualnie i systemy płatności takie, jakich będziesz oczekiwać.

KN: I możemy śmiało stwierdzić, że i360 znajdzie rozwiązanie dla każdej firmy.

AK: Dokładnie tak. Jesteśmy kompleksowym rozwiązaniem.

KN: Bardzo dziękuję za rozmowę.

AK: Dziękuję dobranoc.

Transkrypcja – Płatności mobilne w aplikacjach programów lojalnościowych