Grywalizacja. Co to jest grywalizacja?
Grywalizacja (z ang. gamnification) to wykorzystanie technik motywacyjnych stosowanych od lat przez projektantów gier video w programach lojalnościowych i motywacyjnych.
Co to jest grywalizacja?
Podejmowanie działań z zakresu grywalizacji ma sprawić, że program motywacyjny czy lojalnościowy stanie się atrakcyjniejszy. Wykorzystywane są do tego różne narzędzia grywalizacji, wśród których wymienić można m.in.:
- Nagradzanie odznakami i przyznawanie punktów;
- Zachęcanie do rywalizacji;
- Wyznaczanie celów do realizacji;
- Możliwość przejścia na wyższy poziom.
Centrum grywalizacji stanowi program motywacyjny lub lojalnościowy, wokół którego dobudowywane są skuteczne mechanizmy rywalizacji. Mowa tu np. o:
- Przejrzystości czynników motywacji;
- Wewnętrznych czynnikach motywujących;
- Współpracy;
- Społeczności;
- Celach i odznakach;
- Szybkich informacjach zwrotnych.
Mechanizmy rywalizacji mają ogromny potencjał, który może zostać wykorzystany z dobrym skutkiem w programach B2B w handlu tradycyjnym. Wprowadzenie ich w odpowiedni sposób szybko może przynieść satysfakcjonujące efekty.
https://www.marketingbusinessblog.pl/grywalizacja-w-programach-motywacyjnych-b2b/