Możliwości wykorzystania promocji sprzedaży w sklepach internetowych

Promocja sprzedaży okazuje się skutecznym narzędziem także w sektorze e-commerce, gdzie przyczynia się do zachęcania odbiorców do dokonania zakupów również w wybranym sklepie internetowym. W jaki sposób działania oparte o tę strategię mogą sprawdzić się w przypadku e-handlu? Czy obowiązują tutaj podobne zasady, jak w przypadku sprzedaży o charakterze bezpośrednim czy stacjonarnym?

Formy promocji sprzedaży w sklepach online

W przypadku sklepów online można zasadniczo wprowadzić podobne formy promocji sprzedaży, jak w handlu tradycyjnym. Oczywiście będą się nieco różnić, ale powinny przynosić równie wymierne korzyści. Do najczęściej stosowanych technik zalicza się:

  • obniżki cen – co ciekawe, wysokość rabatu nie zawsze jest czynnikiem decydującym; dla wielu klientów kupujących online już sama świadomość ceny promocyjnej staje się zachęcająca,
  • darmową wysyłkę – promocja, która pozwala przełamać sporą barierę występującą po stronie klienta, którego odstrasza konieczność uiszczania opłaty za wysyłkę w sytuacji, gdy w sklepie stacjonarnym nie musi jej ponosić; ustalenie wysokości kwoty zakupów, od której wysyłka będzie realizowana za darmo może dodatkowo zachęcić klienta do wykonania większych zakupów,
  • drugi produkt taniej lub gratis – każdy lubi dostawać coś za darmo lub po znacznie niższej cenie; warto wykorzystać tę zasadę i wprowadzić promocję związaną z rabatowaniem drugiego i kolejnego produktu w koszyku (z zaznaczeniem, że koszt wysyłki pozostaje jeden lub jest ona bezpłatna) lub też dodawaniem atrakcyjnych wyrobów całkowicie za darmo, chociażby w ramach promocji „1+1 gratis”,
  • dołączanie próbek towarów – świetny sposób na zwiększenie sprzedaży w drogeriach czy perfumeriach internetowych, gdzie do każdego zakupu dodawane są próbki kosmetyków czy zapachów – zainteresowanie zwiększa się w sytuacji, gdy klient może sam wybrać swój dodatek,
  • zestawy prezentowe – promocja sprzedaży sprawdzająca się przede wszystkim w formie okazjonalnej, to jest w przypadku świąt Bożego Narodzenia, Walentynek czy coraz popularniejszego w Polsce Halloween – oferowanie produktów w specjalnych zestawach czy pakowanych w unikalne opakowania może skutkować zwiększeniem zainteresowania w tym okresie.

Promocja sprzedaży przy wprowadzaniu nowej oferty

Wprowadzanie nowej oferty, to jest kolejnych produktów do asortymentu sklepu internetowego będzie znacznie łatwiejsze przy zastosowaniu technik promocji sprzedaży. Stosując metody wymienione powyżej oraz planując każdy element przyjętej strategii można w szybki sposób zainteresować klientów nowymi wyrobami, a do tego w relatywnie krótkim czasie zwiększyć sprzedaż.

Podejmowanie się promocji sprzedaży w sposób samodzielny nie zawsze jest efektywne. Przy nieprawidłowym zarządzaniu nie dochodzi bowiem do zwiększenia popytu u konsumentów i nawet najbardziej spektakularne techniki promocji mogą się zwyczajnie nie sprawdzić. Dlatego, jeśli prowadzisz już własny sklep internetowy i chcesz skupić się na dążeniu do konkretnego celu sprzedażowego, skorzystaj z obsługi promocji sprzedaży realizowanej przez i360.