Jak wypromować program lojalnościowy?

Program lojalnościowy, aby osiągnąć dobre wyniki, musi być promowany w odpowiedni sposób. Służy temu kilka podstawowych narzędzi. W obecnych czasach należy do nich zaliczyć przede wszystkim szeroko pojętą działalność w przestrzeni internetowej. Idealnie sprawdzają się do tego media społecznościowe, dzięki którym istnieje możliwość poinformowania o swoim programie lojalnościowym szereg osób, a co za tym idzie zachęcić ich do rejestracji swojego konta, a także daje szansę umieszczenia kluczowych linków, które bezpośrednio prowadzą do naszej strony internetowej. 

Szeroka baza, po którą warto sięgnąć

Media społecznościowe to jednak nie wszystko. Przy promocji warto skorzystać z bazy adresów e-mail oraz numerów telefonów. Jeśli skrupulatnie była ona wcześniej tworzona, jest to idealny mechanizm, pozwalający na wysłanie do swoich klientów informacji o programie lojalnościowym. Należy pamiętać o tym, aby zachęcając do rejestracji przede wszystkim wskazywać korzyści płynące z uczestnictwa w programie.

Mailing idealnie sprawdzi się także w bezpośredniej komunikacji ze swoimi klientami oraz partnerami biznesowymi. Pamiętać należy również o estetyce. Informacje tekstowe i graficzne powinny być spójne, by odbiorca w łatwy i przystępny sposób mógł zapoznać się z otrzymaną przez nas wiadomością. 

Nagroda za udział w programie

Nic lepiej się nie sprzedaje jak możliwość otrzymania bonusów za niewymagające zadanie. Tak jest w przypadku programów lojalnościowych. Gratyfikacja za założenie konta to zatem dobra droga ku temu, aby znacznie poszerzyć bazę uczestników naszego programu. W tym celu warto zaoferować upusty w postaci rabatów na kolejne zakupy lub daną kwotę, którą można wykorzystać w zamian za uruchomienie swojego konta.

Dobrym pomysłem są również vouchery czy loterie dla stałych klientów. Aby ułatwić konsumentom dostęp do swojego programu lojalnościowego warto zastanowić się nad uruchomieniem aplikacji mobilnej. Przeprowadzone badania wskazują, że aż około 59 procent osób chętniej zapisuje się do różnych programów, gdy ma możliwość obsługiwać go za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Współpraca z sąsiednimi firmami

Gdy prowadzimy lokalną firmę, to nie zawsze powinniśmy traktować inne podmioty gospodarcze z naszego regionu jak konkurencję. Wręcz przeciwnie – warto pomyśleć o połączeniu sił z inną firmą, która działa w naszym sąsiedztwie. Da to realne szanse na poszerzenie zasięgu, rozłożenie kosztów kampanii reklamowych czy zyskania nowych partnerów biznesowych. Taka współpraca sprawdzi się oczywiście w przypadku, gdy inne przedsiębiorstwo lub firma nie jest naszym bezpośrednim konkurentem na rynku.

To tylko kilka przykładów, które mogą pomóc w promocji programu lojalnościowego. W jego efektywnym rozwoju liczy się jednak przede wszystkim zaangażowanie i pomysł, który może pozytywnie zaskoczyć naszych klientów, dzięki czemu skuszą się na dołączenie do programu.