Jak działają programy lojalnościowe?

Prowadząc biznes, musisz zwrócić uwagę na kilka newralgicznych aspektów, które przełożą się na jego sukces. Jeśli zapewniasz produkt lub usługę, to liczyć się będzie przede wszystkim jej wysoka jakość, dobra promocja oraz pozyskiwanie stałych klientów, którzy będą zwiększać swoją ekspozycję na proponowany przez Ciebie produkt. Jak więc osiągnąć stan, w którym konsument powraca do Ciebie i wspiera Twoją działalność? Idealnym sposobem jest wprowadzenie do działalności programu lojalnościowego. Jak działają? I dlaczego powinieneś wdrożyć je w swojej firmie?  

Czym właściwie jest program lojalnościowy?

Program lojalnościowy to rodzaj wymiany pomiędzy firmą a klientem, w którym każda ze stron zyskuje. Można prowadzić go przez wykorzystanie kart lub aplikacji, na których konsument gromadzi punkty czy zbiera pieczątki. Konkretna ich ilość skutkuje otrzymaniem określonej nagrody.

Idea programu lojalnościowego opiera się budowaniu skutecznej i bliskiej relacji klienta z Twoim biznesem i oferowanymi przez Ciebie produktami. Często przez program lojalnościowy jest się w stanie zachęcić konsumentów do nabywania towaru, który jest ważny dla Twojego biznesu z wielu względów.                                

Zalety programów lojalnościowych

Program lojalnościowy to przede wszystkim narzędzie do budowania bliskiej relacji z klientem. Jeśli wieź będzie dość silna – przełoży się na zwiększoną sprzedaż, ponieważ zachęci klienta do wybierania Twojego produktu lub usługi częściej niż u konkurencji, szczególnie gdy w grę będzie wchodzić znacząca nagroda czy promocja uruchamiająca w konsumencie poczucie satysfakcji.

Program sprawi też, że klient będzie tworzył pozytywne skojarzenia związane z Twoją ofertą. Do tego wprowadzając program lojalnościowy, zwiększasz w dużej mierze możliwość na pomnożenie zakupów robionych przez jego członków. W tej sytuacji działać będzie mechanizm podążania za nagrodą, która może skłonić konsumenta do zdecydowania się na dodatkowy produkt, w celu zdobycia większej ilości punktów.

Jeśli natomiast do programu zostanie wprowadzona limitowana nagroda dla dzieci, będziesz w stanie jeszcze skutecznej zwiększyć szansę na pomnożenie zysku. Młodzi odbiorcy mogą skrupulatnie zachęcać swoich opiekunów do nabywania produktów w celu zdobycia upragnionej nagrody, którą mogą stanowić zabawki, maskotki czy słodycze.

Organizacja programu lojalnościowego – jak zrobić?

Znaczącym punktem organizacji programu lojalnościowego jest przeprowadzenie badania konsumenckiego, badającego poziom zaangażowania klienta w oferowaną przez Ciebie usługę.

Nie bez znaczenia będzie odpowiednia kampania reklamowa, która w zależności od profilu klienta powinna odbywać się w sklepie, internecie czy miejskich przestrzeniach reklamowych. Aby ułatwić zdobywanie punktów, oprócz fizycznej karty, powinna powstać też odpowiednia aplikacja mobilna, która może zachęcić też odbiorców podążających za nowymi rozwiązaniami technologicznymi. Wszystkie te czynność możesz zlecić wyspecjalizowanej firmie.