Program lojalnościowy. Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez organizatorów programów lojalnościowych?
Programy lojalnościowe to działania długookresowe, które mogą przynieść ogromne korzyści zarówno przedsiębiorcy, jak i konsumentowi. Pierwszy z wymienionych zyskuje stałego, wiernego klienta, który generuje regularne zyski. Drugi natomiast może cieszyć się określonymi atrakcyjnymi przywilejami, otrzymywanymi np. w zamian za regularne zakupy. Aby jednak programy lojalnościowe odpowiednio działały i przynosiły efekty, niezbędne jest ich prawidłowe i świadome przygotowanie. Tworzenie ich w pośpiechu, bez konsultacji z doświadczonymi ekspertami z branży, prowadzić może do wystąpienia licznych błędów i niedociągnięć.
7 najczęstszych błędów popełnianych przez organizatorów programów lojalnościowych
Zależnie od branży, firmy czy strategii, błędy występujące w organizowanych w Polsce programach lojalnościowych mogą być bardzo różne. Jak wynika jednak z obserwacji specjalistów z branży, za najczęściej popełniane uznaje się:
- Brak wyróżnienia własnej oferty rynkowej
- Niezrozumienie pojęcia lojalności i brak jasno określonych celów programu
- Niestosowanie nowych mediów i nowatorskich narzędzi komunikacji
- Niechęć do koalicji i multipartnerstwa
- Dożywotnie członkostwo i możliwość wielokrotnego przystąpienia
- Brak analizy i wyciągania wniosków
- Użyteczność – tylko dla kogo?