Program lojalnościowy. Jak zbudować dobry program lojalnościowy?

Programy lojalnościowe mają na celu budowanie wiarygodności marki i jej pozytywnego wizerunku, a także zdobywanie długoterminowych klientów, którzy są nagradzani za swoje zakupy. Akcja zwykle trwa dłuższy czas, a konsumenci mogą cieszyć się z określonych profitów dzięki wielkości lub częstotliwości swoich zakupów. W takiej sytuacji obie strony odnoszą realne korzyści – przedsiębiorcy zyskują stałego klienta, a uczestnik programu otrzymuje zniżki, bonusy czy innego typu oferty specjalne.

Organizacja programów lojalnościowych jest procesem, podczas którego niezbędne jest określenie szeregu zmiennych, które będą decydować o kształcie programu. Są to między innymi:

  1. Przyczyny organizacji programu lojalnościowego
  2. Cele programu lojalnościowego
  3. Grupy docelowe
  4. Czas trwania programu
  5. Charakter (rodzaj) programu lojalnościowego
  6. Narzędzia oceny rezultatów oraz kluczowych wskaźników rezultatu (KPI)

Wdrażanie programu lojalnościowego

Po przygotowaniu wszystkich wyżej wymienionych założeń, możliwe jest przejście do etapu wdrażania programu lojalnościowego. Warto podkreślić w tym miejscu, że proces ten może trwać nawet kilka miesięcy. Istotne jest jednak jego doskonalenie i kształtowanie zgodne z aktualnymi, dynamicznymi warunkami rynkowymi. Jego odpowiednie przygotowanie oraz wdrożenie powinno natomiast prowadzić do utrwalania świadomości marki i budowania trwałej relacji z klientem.

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-jak-zbudowac-dobry-program-lojalnosciowy