Program lojalnościowy. Jak zbudować dobry program lojalnościowy?
Programy lojalnościowe mają na celu budowanie wiarygodności marki i jej pozytywnego wizerunku, a także zdobywanie długoterminowych klientów, którzy są nagradzani za swoje zakupy. Akcja zwykle trwa dłuższy czas, a konsumenci mogą cieszyć się z określonych profitów dzięki wielkości lub częstotliwości swoich zakupów. W takiej sytuacji obie strony odnoszą realne korzyści – przedsiębiorcy zyskują stałego klienta, a uczestnik programu otrzymuje zniżki, bonusy czy innego typu oferty specjalne.
Organizacja programów lojalnościowych jest procesem, podczas którego niezbędne jest określenie szeregu zmiennych, które będą decydować o kształcie programu. Są to między innymi:
- Przyczyny organizacji programu lojalnościowego
- Cele programu lojalnościowego
- Grupy docelowe
- Czas trwania programu
- Charakter (rodzaj) programu lojalnościowego
- Narzędzia oceny rezultatów oraz kluczowych wskaźników rezultatu (KPI)
Wdrażanie programu lojalnościowego
Po przygotowaniu wszystkich wyżej wymienionych założeń, możliwe jest przejście do etapu wdrażania programu lojalnościowego. Warto podkreślić w tym miejscu, że proces ten może trwać nawet kilka miesięcy. Istotne jest jednak jego doskonalenie i kształtowanie zgodne z aktualnymi, dynamicznymi warunkami rynkowymi. Jego odpowiednie przygotowanie oraz wdrożenie powinno natomiast prowadzić do utrwalania świadomości marki i budowania trwałej relacji z klientem.
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-jak-zbudowac-dobry-program-lojalnosciowy