Grywalizacja. Jakie są narzędzia grywalizacji?

Grywalizacja wykorzystuje big data do celów motywacji. W jej centrum umieszczany jest program lojalnościowy lub motywacyjny oferowany przez przedsiębiorstwo, który następnie obudowywany jest mechanizmami rywalizacji. W ten sposób techniki motywacyjne, stosowane od wielu lat przez producentów gier video, wykorzystywane są w zupełnie innym kontekście, przynosząc jednocześnie satysfakcjonujące efekty.

Narzędzia grywalizacji

Wśród narzędzi grywalizacji można wymienić: 

  • wytyczanie uczestnikom celów do realizacji;
  • nagradzanie odznakami;
  • zachęcanie do zdrowej rywalizacji, współpracy w zespołach;
  • umożliwianie przechodzenia na wyższy poziom oraz przyznawanie punktów;
  • organizację loterii oraz konkursów dedykowanych uczestnikom programu lojalnościowego.

Narzędzia i techniki grywalizacji mają ogromny potencjał w programach B2B w handlu tradycyjnym, który wciąż nie został w pełni wykorzystany. Ich odpowiednie zastosowanie w profesjonalnym programie motywacyjnym może być korzystnym i bardzo efektywnym rozwiązaniem.

https://www.marketingbusinessblog.pl/grywalizacja-w-programach-motywacyjnych-b2b/