Dlaczego warto organizować programy lojalnościowe dla swoich klientów?

Na programy lojalnościowe decyduje się coraz więcej przedsiębiorców. Nie ma w tym nic dziwnego, skoro obecnie trzeba walczyć o to, aby utrzymać przy sobie każdego klienta. W końcu konkurencja także cały czas działa. W jaki sposób działają programy lojalnościowe? Dlaczego warto je organizować? O tym można przeczytać poniżej.

Programy lojalnościowe – zasady działania

Głównym założeniem programów lojalnościowych jest zbudowanie długotrwałej relacji między przedsiębiorcą a klientem. W zasadzie można określić je jako system nagród dla tych odbiorców, którzy dla firmy są najlepsi. Tak naprawdę klientów nagradzać można za wszystko. Jednak najczęściej pod uwagę brana jest częstotliwość zakupów, wysokość wpłat lub nabywanie produktów o dużym znaczeniu dla przedsiębiorstwa. Z tym że programy lojalnościowe powinny być wprowadzone dopiero w momencie, gdy między stronami jest już pewien poziom zaufania. Nie można bowiem oczekiwać, że klient będzie lojalny w stosunku do danej firmy, jeśli wcześniej nie zapozna się z jej ofertą.

Programy lojalnościowe – korzyści

Programy lojalnościowe to korzyści obopólne. Dla firmy są to przede wszystkim zyski, ale nie tylko. Niemniej ważna jest wcześniej wspomniana relacja, którą buduje z klientem. Kiedy daje mu program, zwiększa swoje szanse na to, że klient wróci, ponownie zrobi zakupy i co ważne, wygeneruje kolejne zyski.

Natomiast sam usługobiorca również nie traci. Kupując konkretne produkty, zbiera punkty na karcie (lub w specjalnej aplikacji), a następnie może wymienić je na intratne nagrody. Przedsiębiorcy bardzo często zachęcają swoich klientów do korzystania z dodatkowych akcji promocyjnych, aby klient mógł powiększyć liczbę zgromadzonych dotychczas punktów. 

Programy lojalnościowe – kiedy warto je wprowadzić?

Nie można zaprzeczyć, że klienci chętnie korzystają z programów lojalnościowych. Oczywiście na najszerszy zakres nagród mogą pozwolić sobie duże firmy, ale średnie i małe również mogą je wprowadzić. Dla dwóch ostatnich jest to szczególnie korzystne, ponieważ dzięki programom mogą zbudować bazę stałych klientów, co w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne. Co więcej, zadowoleni odbiorcy mogą dalej przekazać informację o możliwości skorzystania z programu lojalnościowego i tym samym do firmy trafią nowi klienci.                                          

Nie bez znaczenia jest też to, że takie działanie marketingowe skłania odbiorców do większych zakupów, a tym samym generowania większych zysków przedsiębiorcy.  Należy jednak pamiętać, że większość asortymentu powinna zostać objęta programem, ponieważ jeśli będą to tylko nieliczne produkty, to dla klientów będzie to po prostu nieopłacalne.

Jak widać, programy lojalnościowe są korzystne dla obydwu stron transakcji, dlatego też wiele polskich firm je stosuje. Wystarczy przyjrzeć się najpopularniejszym marketom w kraju, czy też platformom sprzedażowym, aby stwierdzić skuteczność działań.