Czym są programy lojalnościowe?

Celem każdej firmy jest pozyskanie klienta. Aby wszystko mogło funkcjonować w prawidłowy sposób – konieczne jest zdobywanie zaufania kupujących, co nie jest wcale  łatwym zadaniem. Jednak jeszcze większym wyzwaniem, a tym samym ogromnym sukcesem dla przedsiębiorcy, jest zyskanie stałych odbiorców. W celu pozyskania nowych klientów organizuje się różne akcje marketingowe, które zachęcają kolejne osoby do skorzystania z usług danej firmy, są więc wycelowane w nowe jednostki. Nowym odbiorcom, jak i tym, którzy korzystają z usług firmy, warto proponować rozwiązania, które w większym stopniu zaangażują ich w relacje z Twoją firmą i zatrzymają przy niej na dłużej.

Czym jest program lojalnościowy?

Program lojalnościowy to działania marketingowe, które mają być swego rodzaju nagrodą dla klienta za lojalność wobec firmy. Klient dołącza do programu, zyskując tym samym pewne korzyści, a firma wzmacnia relacje z klientami, dodatkowo zwiększając ich zaangażowanie. Sposób ten jest niezwykle korzystny z perspektywy obu stron.

Ty, jako przedsiębiorca niewielkim kosztem zyskujesz klienta, który dzięki pewnym działaniom marketingowym dedykowanym tylko członkom programu lojalnościowemu, będzie skłonny więcej i częściej inwestować w dane usługi.

Kolejne działania ze strony firmy zachęcają go do pozostania jej klientem. Aby rozpocząć działania angażujące odbiorcę, konieczne są odpowiednie okoliczności. Firma musi mieć już względnie stabilną pozycję w kwestii działania na rynku, ponieważ wprowadzanie programu lojalnościowego w firmie, która się dopiero otworzyła i nie ma zbudowanego zaufania wśród klientów, nie będzie przynosiło oczekiwanych efektów.

Co daje program lojalnościowy?

Odpowiednio dobrana strategia wdrożenia programu lojalnościowego daje przedsiębiorcy świadomego klienta, który poinformowany o wszelkich marketingowych działaniach firmy jest gotowy na korzystanie z różnego rodzaju promocji w tej konkretnej firmie, więc nie będzie w większym stopniu skłonny wspierać konkurencji.

Klienci, którzy zbierają punkty na kartę lojalnościową chętniej wydają więcej pieniędzy, korzystają ze sprzedaży dodatkowej czy zakupu pakietów promocyjnych. Świadomość, że wydane pieniądze zwrócą mu się w jakimś stopniu w formie punktów, które może później wymienić na atrakcyjną nagrodę, skłania go do ciągłego wracania do danego miejsca i dokonywania bardziej wartościowych zakupów.

Kolejnym pozytywnym aspektem jest wizerunek firmy. Ciekawe akcje związane z programem lojalnościowym ukazują zaangażowanie firmy w dbanie o swoich klientów. Klient, który jest zadowolony z usług poleci ją bliskim czy znajomym, dzięki czemu firma ma szansę zyskać kolejnych klientów, którzy mogą stać się klientami stałymi. W ten sposób marka buduje swoją wartość i pozycję na rynku, a tym samym wzbudza coraz większe zaufanie wśród potencjalnych odbiorców.