Aplikacje mobilne w programach lojalnościowych

Aplikacje mobilne w programach lojalnościowych

W XXI wieku elektronika i nowoczesne technologie nie odstępują nas na krok. Obecnie mają one szeroki wachlarz zastosowań w życiu codziennym. Możemy je spotkać także w marketingu pod postacią aplikacji mobilnych, które stały się nieodłącznym elementem programów lojalnościowych.

Na polskim rynku aplikacje mobilne pojawiły się na początku 2002 roku, natomiast dopiero po około 11 latach zaczynały stawać się nieodłącznym elementem programów lojalnościowych. Od tamtego czasu dużo się zmieniło, obecnie dostępne aplikacje mają bardzo bogatą szatę graficzną, dzięki której aplikacja staje się znacznie bardziej estetyczna i przejrzysta. Zabiegi tego typu i modyfikacje mają na celu m.in. ułatwienie korzystania z aplikacji mobilnej i zachęcić nawet tych najbardziej opornych użytkowników.

Aplikacje mobilne programów lojalnościowych bez wątpienia są rewolucyjnym posunięciem. W dzisiejszych czasach niemal każdy z nas posiada i intensywnie korzysta ze smartfona. Tym sposobem wiele firm wychodzi naprzeciw coraz to większym oczekiwaniom stawianym im przez odbiorców. Przede wszystkim jest to prosta droga dotarcia do swojego konsumenta. Marki pozyskują w ten sposób nowych użytkowników swoich programów a dzięki dostępnym benefitom starają się utrzymać stałych klientów.      

Obecnie aplikacja zawiera niemalże wszystko. Po pierwsze każdy z nas posiada w niej swoją wirtualną kartę członkowską danego programu, dzięki czemu nie musi pamiętać, aby zabrać ją z domu. Może znaleźć w niej także aktualne promocje oraz benefity oferowane dla użytkowników. Gazetki promocyjne, kupony czy katalogi z nagrodami teraz łatwo dostępne dla każdego z nas. Zdecydowanie jest to wielkie ułatwienie, gdy znajdziemy wszystkie nam potrzebne informacje w jednym programie dostępnym na naszym urządzeniu mobilnym.       

Oprócz dostępnych rabatów, możemy także kontrolować swoje saldo punktowe. Jest to niezwykle przydatne, szczególnie gdy mamy możliwość płatności zebranymi punktami lub dokonania wymiany ich na oferowane produkty fizyczne czy też wirtualne.

Od niedawna niektóre marki oferują swoim konsumentom wirtualne rachunki za dokonywane zakupy. Jest to ogromna zaleta, gdyż w łatwy sposób możemy kontrolować nasze wydatki oraz nie musimy się martwić o zgubienie paragonu czy faktury w formie papierowej. Obecnie wyżej opisane rozwiązanie jest zastosowanie jedynie w wybranych aplikacjach, jednak mamy nadzieję, że inne marki także pójdą tym śladem wprowadzając opcje wirtualnych rachunków.

Płatność aplikacją programu lojalnościowego za zakupy? Czemu nie! Jest to kolejne innowacyjne rozwiązanie wprowadzone przez firmy do ich aplikacji. Każdy z nas ma możliwość wprowadzenia swojej karty płatniczej do systemu aplikacji danego programu lojalnościowego. Dzięki temu nie musimy się już martwić o zabranie ze sobą portfela – wszystko już mamy w swoim telefonie. Przy dokonywaniu transakcji przez aplikację mobilną na nasze konto zostają automatycznie naliczone punkty lojalnościowe. Minimalizuje nam to czynności przy kasie oraz czas, ponieważ nie ma wtedy konieczności oddzielnego skanowania naszej karty członkowskiej.

Niedawno jedna marek wprowadziła w swojej aplikacji możliwość całkowicie samodzielnych zakupów w sklepach stacjonarnych. Jak to działa? Przed wejściem do sklepu musimy uruchomić swoją aplikację, następnie za jej pomocą skanujemy wybrane przez nas produkty, które umieszczamy w koszyku. Po wybraniu przez nas już wszystkich artykułów mamy kilka możliwości. Pierwszą z nich a zarazem najbardziej klasyczną jest udanie się do kasy w celu uregulowania rachunku – mamy do wyboru zarówno kasę tradycyjną jak i samoobsługową. Jednak druga możliwość jest znacznie bardziej ciekawa i intrygująca, wystarczy, że zapłacimy za zakupy w naszej aplikacji! Nie musimy wtedy stać w kolejce do kasy, tracić swojego czasu. Rachunek uregulujemy w smartfonie. Jest to zdecydowanie zaskakujące posunięcie, które zainteresuje oraz zachęci konsumentów.

Jak możemy zauważyć obecnie aplikacje mobilne posiadają niemalże wszystko. Ich twórcy starają się jak najbardziej spełnić oczekiwania użytkowników. Firmy wychodzą nam naprzeciw oferując coraz to więcej udogodnień i rozwiązań. Opisane funkcje w aplikacjach nie tylko niosą korzyści dla ich użytkowników, ale także dla naszego środowiska. Oprócz oszczędności papieru, niwelujemy także produkcję plastiku, który jak wiemy jest coraz większym problemem XXI wieku.

Jednak aplikacje mobilne programów lojalnościowych oprócz ułatwiania nam robienia zakupów w sklepie mają także inne przydatne funkcje. Mowa tu między innymi o ułatwionym kontakcie z obsługą klienta sklepu. Aktualnie wszystko już możemy zrobić za pomocą aplikacji – zgłosić reklamację czy wysłać formularz z wybranym przez nas zapytaniem. Ograniczamy się tym samym do korzystania tylko z aplikacji, nie ma konieczności wysyłania e-maili, kontaktowania się przez infolinię czy specjalnego wybierania się do sklepu w celu rozwiązania swojego problemu.

Firmy przez tworzenie aplikacji mobilnych programów lojalnościowych nie mogą jednak zapominać o swoich konsumentach, którzy nie posiadają smartfonów. Mowa tu głównie o osobach starszych, które czasem mimo szczerych chęci trudno przekonać do nowoczesnych technologii. Ważne jest, aby także tej grupie klientów wychodzić naprzeciw w adekwatny sposób.

Jak możemy zauważyć aktualnie marki robią niemalże wszystko by pozyskać i zachęcić konsumentów. Aplikacje mobilne programów lojalnościowych są zdecydowanie dobrym narzędziem do uzyskania oczekiwanych efektów. Twórcy aplikacji idą wraz z duchem czasu i wciąż wprowadzają coraz to nowe funkcje i udogodnienia. Mogłoby się wydawać, że wszystko już zostało nam zaoferowane, jednak coraz to inne nowości w aplikacjach mobilnym potrafią nas zaskoczyć.